Varför jag tränar som jag gör

2013-12-25 @ 15:51:00
Många ställer mig frågan om hur jag orkar hålla på och träna ständigt. Vissa säger att de tappar motivationen och sen slutar för att de inte får några resultat. Eller som vissa gör, att dom går till gymmet någon gång ibland och slänger upp allt möjligt på sociala medier som om de inte skulle finnas någon framtid. Men resultaten glömdes bakom hörnet. Jag tänker alltid på vad jag vill och hur långt jag vill komma med det jag gör. Den tanken finns alltid i mitt huvud. Man måste ha rätt inställning och vilja. Vart skulle du då komma om du inte har det? Du skulle nog sakta men säkert ramla tillbaka i soffhörnet och glo på burken där du en gång tog dig ifrån. Du bestämde dig för att göra något vettigt och investera lite hälsa i ditt vardagliga liv. Men du känner att den där pizzan framför tven lockar lite mer än att gå till gymmet. Jag kan säga att det finns inte en chans att jag ens skulle hinna tveka utan jag skulle redan då, vara påväg till gymmet.
 
Varför jag brinner så mycket för min träning och hälsa är för att jag vill utvecklas. Jag har något att kämpa för och det är därför jag vägrar släppa det och jag bara fortsätter och fortsätter. Jag vill inte vara den jag var förut, han som skrangla ben när han sprang. Det har vart 10kg+ på ett år med vätska och jag märker att jag utvecklas så varför sluta? Klart som f*n att jag får motivation när jag ser att jag kommer längre och längre fram.
 
Dessutom så hoppas jag ni har haft en grym julafton och får en trevlig fortsättning. Snart dags för ännu mer mat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: