Vem är jag?

2013-12-13 @ 11:42:00
Mitt namn är Tim Ericsson och är 17 år gammal. Jag bor i lilla staden Köping, går El & energiprogrammet på Ullvigymnasiet. Jag som person har väldigt många olika sidor. När jag umgås med min familj, flickvän eller mina vänner så skulle jag säga att jag är väldigt energisk och fartfylld. Det är nog därför jag alltid deltagit i någon aktivitet i mitt liv för att jag måste göra av med min energi på någonting och inte bara sitta hemma som en soffpotatis. Det tror jag inte heller att jag kan klara av, jag skulle bli galen!
 
Just nu så tränar jag på City Gym som ägs av Roger Gustavsson och vilket jag tycker är det bästa gymmet i stan. Dock så finns det inte så många gym i Köping. Det jag vet är City Gym, Köpings Atletklubb och Actic sen finns det väl något litet mer säkert men det är inget märkvärdigt direkt. Jag skulle välja City Gym alla dagar i veckan just på grund av att jag gillar den här bodybuilding hardcore stilen. Jag är ute efter att bygga massa och jag har provat på alla dessa gym men City Gym passar mig bäst tycker jag för jag trivs där verkligen.
 
I mina tidigare år så har jag spelat innebandy mycket länge, tränat olika kampsporter såsom Sport Ju-Jutsu, Brasiliansk Ju-Jutsu, MMA och en del Grappling. Alla dessa på klubben Dynamix Köping i ungefär 1,5 år. Jag var bara 14 år och vägde ungefär 52-53kg när jag började men det spelade ingen roll hur gammal jag var för att där kan jag säga att jag trivdes grymt bra bland träningskompisar och alla är riktigt trevliga. Så ni som bor i Köping eller i närheten och vill träna kampsport så tycker jag ni ska välja Dynamix utan tvekan, helt klart! Detta är grymt bra träning då man vinner mycket smidighet, styrka och grym kondition på det.
 
Varför jag slutade dock var för att jag kände att jag behövde lägga på mig lite mer vikt. En sådan person som jag som har rätt så svårt att gå upp i vikt så var det tufft att väga så lite som jag gjorde och träna med nästan bara äldre och för de mesta vuxna. Som då vägde en del mer än vad jag gjorde. Så jag tog ett beslut att sluta för att fortsätta på gymmet som jag då hade vart på i ungefär två månader. Målet med det då var att bygga på sig mer och bli mycket starkare. För att sedan komma tillbaka år 2014 förhoppningsvis. Sen jag slutade vilket var för ett år sen så är jag ungefär 10kg tyngre och mycket starkare. Mycket mer press och lyft styrka än förut vilket leder till att jag kan få en bättre chans. För att jag var ganska liten och inte så stark i förhållande till de personer som jag tränade med. Vilket ofta ledde till att jag antingen inte hade en chans. Dock så vet jag inte i dagsläget hur jag mäter mig med de andra men vi får se hur det går. Är dock inte säker än om jag ska ta upp det igen nu efter årsskiftet men det visar sig. OM inte så kommer jag att fortsätta vidare och fokusera på att bygga ännu mer och för tillfället så väger jag ungefär 70kg.
 
Jag berättade att jag har svårt att gå upp i vikt och det har bara varit så och jag har levt med det hela livet. Jag har varit smal livet genom och haft det lite halvdant när det kom en och annan kommentar i skolan när jag var yngre. När jag bestämde mig för att göra en förändring i livet och börja bli större så hade jag precis kommit upp i tonåren. Jag började med enkel funktionsträning såsom armhävningar, crunches och rygglyft. Fick sedan hantlar och skivstänger och började köra men det var inget som intresserade mig så mycket för att det kändes inte så seriöst. Det jag känner är att när jag vill och ska göra någonting så måste jag gå in för det helhjärtat för att annars ligger det bakom inom en snar framtid. Samma med kampsporten, jag bestämde mig för att satsa seriöst redan från början för att det var något jag verkligen ville. Kände jag just då sen började jag tappa det när jag hade börjat träna på gymmet ett tag. Jag hittade något nytt som intresserade mig lite mer och som jag fann var roligt.
 
Det viktiga för mig just nu när jag tränar som jag gör är att lägga på mig massa då jag först och främst vill bli större. Styrkan jag får också är ett stort plus, sådant tackar man inte nej till! Här sitter jag nu idag då och skriver det här som jag faktiskt drömde lite om för ungefär ett år sen då jag ville göra sådant här. Då jag vart grymt inspirerad av andra och skapade en liten dröm om att jag ville göra det här.
 
Innan detta första inlägg blir fööör långt så blir det ett slut här. Men nu vet ni en del om mig och fråga på om det är något ni undrar över. Nu är det dags att smälla i mig massa mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: