Min första motivationskälla!

2014-04-23 @ 19:19:00
Den här killen har vart en utav de största motivationskällorna för mig när jag började träna och även nu. Hans namn är Martin Ek, han är 23 år gammal och är en bra utbildad och licensierad personlig tränare. Nu när jag säger ordet "licensierad" så tänker ni väl att han är väl som vilken PT som helst. Men icke, han är en utav dom få som jag fick förtroende för. Jag ser en hel del "PT's" där ute som köpt sina licenser snarare, och leker runt med sina klienter som om dom vore marionettdockor. Martin däremot var något annat och det kände jag från början då jag läste hans blogg och följde hans cirka 3 månaders förberedelse för Lucipokalen 2012. Där han ställde upp i Bodybuilding -70kg och slutade på en 3:e plats och enligt mig så är det riktigt, riktigt bra jobbat för att vara den första tävlingen han ställde upp i. Kommer man till final på Luciapokalen så har man klarat sig riktigt bra för att nuförtiden så är grabbarna och tjejerna som tävlar på Lucia, riktigt duktiga på det dom gör! Det är atleter som tävlat många gånger förut som ställer upp på scen och där kom Martin och slog igenom.
 
Jag tänkte hela tiden att det här kan ju inte bli något annat än bra när jag såg hans formbilder. Hans form var helt otrolig, det var inte många fettprocent på den kroppen innan scenen. Jag kommer ihåg att varje inlägg han skrev på sin dåvarande blogg var alltid inspirerande och motiverande för mig.
 
Varför jag hade och har Martin som förebild är för att han gjorde den resan som jag försöker göra. För 4 år sedan när Martin var 18 år så vägde han ungefär 65kg och på 4 år av hårt slit på gymmet så vägde han till sist cirka 80kg innan han startade sin väg och sin diet mot Luciapokalen. Jag valde också Martin som PT för att som sagt, så fick jag ett bra förtroende för honom, han verkade vara en riktigt bra person och även för att han har gjort den resan jag vill göra och försöker mig på.
 
När jag fyllde år senast så fick jag ett litet PT-paket av mina föräldrar, hos honom då det ingick ett konsultationsmöte, träningsupplägg + 2 PT pass. Dessa 2 pass var helt sinnessjuka, kommer ihåg att efter det andra passet så kunde jag knappt hålla i mobilen när jag skulle ringa för att mina biceps var helt slut.
 
Martin som person är en riktigt skön kille. Pratglad och alltid på bra humör, om inte annat så får han en själv på bra humör också. Oavsett om du haft en dålig dag!
 
Martins egna hemsida: www.fysikföralla.se
Martins Instagram: maartiineek
 
Bilden till vänster är tagen när Martin var 18 år och vägde runt 65kg. Bilden till höger är tagen förra sommaren då han vägde runt 80kg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: