Mycket har hänt på sistone!

2014-08-05 @ 21:53:00
Nu händer grejer, tiden går fort  har varit utomlands i 10 dagar och det har varit toppen! Men innan det så hade jag inte en tanke på att skriva här. Träningen bara mosades på och polarna och jag slet i järnet som aldrig förr. Dagarna innan utlandsresan bestod av träning, sol och bad. Fick lite egentid från allt borta på cypern och det var ganska skönt. Sen kom vi hem natten mellan lördagen och söndagen. Den dagen ägnades till att bara komma igång med allt som det var innan. Allt skulle skötas till punkt och pricka direkt från start. Innan flickvännen ens hade vaknat i söndags så hade det redan gått ner en multivitamin och lite kreatin.
 
Måndagen var det på't igen bara och just nu kör jag lite som jag känner för. Så det blev rygg som fick lite sällskap av biceps på gårdagens träningspass och för att vara första träningspasset på 12 dagar så gick det gudomligt bra. Bestämde mig för att det skulle gå bra och att allt skulle kännas bra och så blev det. Med rätt inställning så klarar man det, bara vilja! Fyllde på med lite tillskott såsom protein, zink och magnesium kapslar, omega-3 och snabba kolisar. Köpte även en burk med kalcium och magnesium kapslar som jag kommer att prova efter zink och magnesium kapslarna är slut.
 
Idag tränade jag bröst ihop med Bäck som har varit en utav de absolut bästa polaren man kan tänka sig. Han har varit och är som en storebror för mig. Han finns alltid till hjälp och en trevlig person och så kan han skrika på en när man försöker få upp vikten på de sista repsen! Cred till dig min broder. Passet förövrigt gick väldigt bra och vi snickra ihop det rätt bra med tycker jag, inte för mycket och inte för lite och sköna övningar. Körde runt 10-12 reps som tog där det skulle.
 
Här kommer lite utav det jag fyllde på skåpet med:
 
Scitec Nutrition 100% Beef Concentrate, Smak: Raspberry Cream
Jag använder 100% Beef efter träning tillsammans med lite snabba kolhydrater och vilken annan tid på dagen som helst. Tänker inte köra på vanligt whey protein nu på ett tag framöver för få lite erfarenhet utav det.
 
Scitec Nutrition ZMB6 (zink, magnesium & vitamin B6)
ZMB6 är något jag använder för att magnesium är bra för benstommen, skelettet, nervfunktionaliteten, det behövs för omsättningen av kalcium och det behövs för proteinsyntesen zink är bra för immunförsvaret och ämnesomsättningen och behövs för tillväxten. Zink behövs för produktionen av proteiner och samverkar med hormonet insulin för omsättningen av kolhydrater. Mineralen zink höjer också frisättningen av det naturliga testosteronet i kroppen. Använder detta tillskott innan det är dags att knocka kudden i sängen.
 
Steel Nutrition Omega-3
Omega-3 är ett tillskott som de flesta människor idag använder sig av just för att det skyddar mot hjärt- och kärlsjukdomar, minskar risken för blodproppar, minskar blodtrycket, muskeluppbyggande vid fysisk träning, minskar kroppsfettet(höjer ämnesomsättningen) och massa mer. Jag intar omega-3 till frukost, lunch och middag.
 
Fairing Sports Nutrition Fast Carbs 100% Maltodextrin
Jag mixar snabba kolhydrater ihop med 100% Beef från Scitec, lite som en hemmagjord gainer. Absolut ingen skillnad på smaken när jag mixar dessa två eller snabba kolisar med något annat. Intar alltid snabba kolhydrater efter träning för att höja insulinnivåerna, händer även ibland att det sköljs ner innan träning också för lite extra energi och tryck.
 
Scitec Nutrition Calcium-Magnesium
Har ej provat detta tillskott ännu men kalcium sägs vara bra för muskelkontraktion inklusive hjärtmuskeln. Finns nog en del andra saker som kalcium är bra för. Resten om magnesium står under ZMB6.
 
Här kommer det lite bilder från Cypern och på tillskotten. Imorgon ska armarna piskas tills dem ramlar av kroppen, nu är det lugnt för resten av kvällen så sleep tight allihopa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: