Söndagsfys

2014-01-27 @ 20:39:00
Planerade i veckan med min mycket gode vän Victor Thyberg att vi skulle gå en pw för att sedan fortsätta ned mot gymmet och träna mage för att sedan stretcha. Det blev som planerat, dock att vi stretchade före vi tränade mage. Vi drog oss iväg strax efter ett på dagen och begav oss mot 5an i skogen. Där det väl började ta emot rätt så hårt i början då hälsenorna protesterade med både det ena och de andra men bara att gilla läget och traska på. Det är de du måste göra. Du känner att något tar emot och att det går lite tungt. Tänker du då skita i det eller sätta dig ned? Eller tänker du ge dig fan på att köra hela vägen istället. Utan att överdriva då med tanke på smärtor eller annat som kan leda till skador. Tappa fart för att sedan inte ta igen det? Jag tappade tempot en del gånger idag på grund av att mina hälsenor var lite sura och även för att det var första gången på länge som jag gick pw men jag tog igen genom att springa ifatt. Har alltid tanken i bakhuvudet att man är jagad så bäst att sätta lite fart i trampen, annars du!
 
När vi tog oss till gymmet så gick vi nerifrån och upp genom hela kroppen. Benen är ju ett sjujävla helvete för mig att stretcha då jag är ganska stel i lår och ljumskar. Men det ska de bli ändring på så det vart ganska brutal stretching igår. Känner mig lite rörligare i överkroppen så fokusen när det kommer till stretching så landar det på underkroppen. När vi sedan gav oss på att tortera magen så blev det ett improviserat pass med lite olika magövningar och lite lek med att försöka sig på dragon flags. Kommer att fortsätta försöka och nöta på dragon flags tills det sitter. Passet såg ut så här:
 
3 set Benlyft
3 set Crunches
3 set Brutalbänk -superset- Cable crunches
1 set Excentriska dragon flags
 
 
 
 

Bendag med den bitige ninjan

2014-01-15 @ 19:53:00
Dagen man tränar ben så är det grymt viktigt att man går in med rätt inställning men inte bara den dagen utan alla dagar också. Men annars du jävlar om du inte tror på dig själv. Då kan de kännas som att vikterna pressar dig genom golvet eller att dina hundben på 140 vårar viker sig sju gånger om.
 
Gårdagens pass var ben/mage och gick riktigt bra. Jag märker mina utvecklingar när jag höjer min prestation lite för varje vecka. För att man SKA öka varje gång, annars har du ätit eller sovit för dåligt. På passet fick jag även lite sällskap av min polare Anton Rosendahl som jag tränade en del kampsport ihop med. Men vi har båda lagt det åt sidan för att lägga på oss några kilon. Han drog med mig på att köra 4 set knäböj på 50kg med så många reps vi bara kunde för att pumpa ur det sista ur musklerna. Detta mina vänner, kändes som misshandel på hög nivå! Det blev sista övningen för passet och då har jag redan kört knäböj tidigare på passet. Blev också ett bröstpass idag med inslag av armar och även lite latsdrag för min del tillsammans med Anton igen. Sjuk kontakt och en hyfsad pump!
 
Vidare till vad jag ska prata om:
Bara för att du har fel inställning så kommer det kännas förjävligt rent ut sagt. Det känns som att det är helt galet och du tänker att du kanske borde stanna upp och ta det lite lugnt för att du slutar känna dig bekväm men det är då du ska gå ännu längre. Du går till gymmet men du ser inga förändringar. Det är för att du har inte pressat din kropp så hårt att den har en anledning till att utvecklas. Skulle jag gå dag in och dag ut och inte se någon utveckling så skulle jag nog också sluta. Du måste veta att det kommer gå ner i din utvecklingskurva innan det går upp. När det väl går upp så kommer du gå ännu högre än du någonsin varit och du kommer att utvecklas du måste bara bevisa för dig själv att du vill utvecklas. Du måste alltid försöka slå ditt senaste försök. Du måste hålla koll på hur du mår, vad du äter och dina träningsvanor. Du tar en bild av dig själv och sätter upp bredvid spegeln. Säg hej då till den personen för att det är den du aldrig mer kommer att vara. För när det väl blir jobbigt och det känns som att du inte kommer någonstans så är det dags att gå tillbaka och kolla över resan du gjort hittills och ta en ny bild. kolla över din vikt,  mät dina kroppsdelar, mät din längd, ditt kroppsfett och då ser du att du gör framsteg men det kommer inte att vara lätt. För att du finner alltid en rädsla, den rädslan kommer antingen att skapa dig eller bryta ned dig. Jag älskar rädsla i sådana sammanhang för bakom varje rädsla är personen du vill vara. Rädsla är något du skapar själv vilket betyder att du kan få den att försvinna också, med avsikt. Om du väljer att möta din rädsla så märker du att den inte är så stor som du en gång trott. För att när du väl kommit över den så kommer du tänka varför du alltid flytt från den. Den negativa energin som skapats av din rädsla bara försvann och du fick just den största energi du någonsin åstadkommit. Du kommer att känna självsäkerhet och du kommer tänka över vad du är kapabel till och det är nu din resa startar. DU måste alltid försöka och lyckas du inte så måste du försöka igen. Misslyckande är en ingrediens på receptet till utveckling. Du kommer att misslyckas tusen gånger före du lyckas, varje person har det. Det är förlorare som misslyckas en gång och ger upp. Varje vinnare har misslyckats, både förloraren och vinnaren har misslyckats. Bara det att vinnaren tar sig upp och försöker igen tills den lyckas.
 
 
 
Bild på Anton från benpasset igår:
 
Sen jag också:
 

Fortfarande julafton i mitt hem!

2014-01-06 @ 12:09:55
Hämtade hem ett paket i lördags från MM Sports och det innehöll en bra del "godis". Tänk dig att du behöver få i dig mer för att växa men du orkar inte alltid äta så mycket som behövs för att du ska bygga på dig. Då kan det vara bra att få i dig det lilla extra i flytande form för att det går ner lite lättare. Tänkte dra igenom lite snabbt vad som fanns i paketet.
 
Body Science Whey 100%
Whey är ett standard tillskott för de flesta. För mig så använder jag det som ett komplement till min kost och jag intar en proteinshake oftast på morgonen efter frukost för att få mig lite till. Kan även hända att jag tar det som ett mellanmål. Det kan även vara lite roligt att häva fram mixern och börja gröta runt i köket och göra grymma smoothies. Istället för att shakea runt en vanlig proteinshake tills du får en tennisarmbåge som heter duga.
 
Body Science EAA-XX
Innehåller 97% fria essentiella aminosyror per 100g vilket jag tycker är grymt bra. Jag dricker EAA mixat med malto efter träning för att få maximal återhämtning.
 
Body Science BCAA-XX
Jag använder BCAA innan träning, ibland tillsammans med kreatin och malto.
 
Body Science Vip-X
Varierar denna grymma pwo med BCAA, kreatin och malto mixen innan träning.
 
Body Science Omega-3
Jag använder omega-3 för att det förbättrar blodcirkulationen och ökar musklernas syresättning.
 
Body Science Multi-Vitamin Mineral, Daily One
Det här är också ett ganska standard tillskott och jag använder det för att få i mig alla vitaminer och mineraler, dagligen.
 
Dessa kosttillskott är de som var med i paketet. Dock så finns det lite annat smått och gott i kosttillskotts skåpet också men det här är det som antingen var nytt såsom vip-x eller sådant som behövde fyllas på som går åt mest, t ex proteintillskott, omega-3 och multi-vitamin. Snart bär det av till gymmet, ben/mage på dagens schema!