Bendag med den bitige ninjan

2014-01-15 @ 19:53:00
Dagen man tränar ben så är det grymt viktigt att man går in med rätt inställning men inte bara den dagen utan alla dagar också. Men annars du jävlar om du inte tror på dig själv. Då kan de kännas som att vikterna pressar dig genom golvet eller att dina hundben på 140 vårar viker sig sju gånger om.
 
Gårdagens pass var ben/mage och gick riktigt bra. Jag märker mina utvecklingar när jag höjer min prestation lite för varje vecka. För att man SKA öka varje gång, annars har du ätit eller sovit för dåligt. På passet fick jag även lite sällskap av min polare Anton Rosendahl som jag tränade en del kampsport ihop med. Men vi har båda lagt det åt sidan för att lägga på oss några kilon. Han drog med mig på att köra 4 set knäböj på 50kg med så många reps vi bara kunde för att pumpa ur det sista ur musklerna. Detta mina vänner, kändes som misshandel på hög nivå! Det blev sista övningen för passet och då har jag redan kört knäböj tidigare på passet. Blev också ett bröstpass idag med inslag av armar och även lite latsdrag för min del tillsammans med Anton igen. Sjuk kontakt och en hyfsad pump!
 
Vidare till vad jag ska prata om:
Bara för att du har fel inställning så kommer det kännas förjävligt rent ut sagt. Det känns som att det är helt galet och du tänker att du kanske borde stanna upp och ta det lite lugnt för att du slutar känna dig bekväm men det är då du ska gå ännu längre. Du går till gymmet men du ser inga förändringar. Det är för att du har inte pressat din kropp så hårt att den har en anledning till att utvecklas. Skulle jag gå dag in och dag ut och inte se någon utveckling så skulle jag nog också sluta. Du måste veta att det kommer gå ner i din utvecklingskurva innan det går upp. När det väl går upp så kommer du gå ännu högre än du någonsin varit och du kommer att utvecklas du måste bara bevisa för dig själv att du vill utvecklas. Du måste alltid försöka slå ditt senaste försök. Du måste hålla koll på hur du mår, vad du äter och dina träningsvanor. Du tar en bild av dig själv och sätter upp bredvid spegeln. Säg hej då till den personen för att det är den du aldrig mer kommer att vara. För när det väl blir jobbigt och det känns som att du inte kommer någonstans så är det dags att gå tillbaka och kolla över resan du gjort hittills och ta en ny bild. kolla över din vikt,  mät dina kroppsdelar, mät din längd, ditt kroppsfett och då ser du att du gör framsteg men det kommer inte att vara lätt. För att du finner alltid en rädsla, den rädslan kommer antingen att skapa dig eller bryta ned dig. Jag älskar rädsla i sådana sammanhang för bakom varje rädsla är personen du vill vara. Rädsla är något du skapar själv vilket betyder att du kan få den att försvinna också, med avsikt. Om du väljer att möta din rädsla så märker du att den inte är så stor som du en gång trott. För att när du väl kommit över den så kommer du tänka varför du alltid flytt från den. Den negativa energin som skapats av din rädsla bara försvann och du fick just den största energi du någonsin åstadkommit. Du kommer att känna självsäkerhet och du kommer tänka över vad du är kapabel till och det är nu din resa startar. DU måste alltid försöka och lyckas du inte så måste du försöka igen. Misslyckande är en ingrediens på receptet till utveckling. Du kommer att misslyckas tusen gånger före du lyckas, varje person har det. Det är förlorare som misslyckas en gång och ger upp. Varje vinnare har misslyckats, både förloraren och vinnaren har misslyckats. Bara det att vinnaren tar sig upp och försöker igen tills den lyckas.
 
 
 
Bild på Anton från benpasset igår:
 
Sen jag också:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: