Fortfarande julafton i mitt hem!

2014-01-06 @ 12:09:55
Hämtade hem ett paket i lördags från MM Sports och det innehöll en bra del "godis". Tänk dig att du behöver få i dig mer för att växa men du orkar inte alltid äta så mycket som behövs för att du ska bygga på dig. Då kan det vara bra att få i dig det lilla extra i flytande form för att det går ner lite lättare. Tänkte dra igenom lite snabbt vad som fanns i paketet.
 
Body Science Whey 100%
Whey är ett standard tillskott för de flesta. För mig så använder jag det som ett komplement till min kost och jag intar en proteinshake oftast på morgonen efter frukost för att få mig lite till. Kan även hända att jag tar det som ett mellanmål. Det kan även vara lite roligt att häva fram mixern och börja gröta runt i köket och göra grymma smoothies. Istället för att shakea runt en vanlig proteinshake tills du får en tennisarmbåge som heter duga.
 
Body Science EAA-XX
Innehåller 97% fria essentiella aminosyror per 100g vilket jag tycker är grymt bra. Jag dricker EAA mixat med malto efter träning för att få maximal återhämtning.
 
Body Science BCAA-XX
Jag använder BCAA innan träning, ibland tillsammans med kreatin och malto.
 
Body Science Vip-X
Varierar denna grymma pwo med BCAA, kreatin och malto mixen innan träning.
 
Body Science Omega-3
Jag använder omega-3 för att det förbättrar blodcirkulationen och ökar musklernas syresättning.
 
Body Science Multi-Vitamin Mineral, Daily One
Det här är också ett ganska standard tillskott och jag använder det för att få i mig alla vitaminer och mineraler, dagligen.
 
Dessa kosttillskott är de som var med i paketet. Dock så finns det lite annat smått och gott i kosttillskotts skåpet också men det här är det som antingen var nytt såsom vip-x eller sådant som behövde fyllas på som går åt mest, t ex proteintillskott, omega-3 och multi-vitamin. Snart bär det av till gymmet, ben/mage på dagens schema!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: