Söndagsfys

2014-01-27 @ 20:39:00
Planerade i veckan med min mycket gode vän Victor Thyberg att vi skulle gå en pw för att sedan fortsätta ned mot gymmet och träna mage för att sedan stretcha. Det blev som planerat, dock att vi stretchade före vi tränade mage. Vi drog oss iväg strax efter ett på dagen och begav oss mot 5an i skogen. Där det väl började ta emot rätt så hårt i början då hälsenorna protesterade med både det ena och de andra men bara att gilla läget och traska på. Det är de du måste göra. Du känner att något tar emot och att det går lite tungt. Tänker du då skita i det eller sätta dig ned? Eller tänker du ge dig fan på att köra hela vägen istället. Utan att överdriva då med tanke på smärtor eller annat som kan leda till skador. Tappa fart för att sedan inte ta igen det? Jag tappade tempot en del gånger idag på grund av att mina hälsenor var lite sura och även för att det var första gången på länge som jag gick pw men jag tog igen genom att springa ifatt. Har alltid tanken i bakhuvudet att man är jagad så bäst att sätta lite fart i trampen, annars du!
 
När vi tog oss till gymmet så gick vi nerifrån och upp genom hela kroppen. Benen är ju ett sjujävla helvete för mig att stretcha då jag är ganska stel i lår och ljumskar. Men det ska de bli ändring på så det vart ganska brutal stretching igår. Känner mig lite rörligare i överkroppen så fokusen när det kommer till stretching så landar det på underkroppen. När vi sedan gav oss på att tortera magen så blev det ett improviserat pass med lite olika magövningar och lite lek med att försöka sig på dragon flags. Kommer att fortsätta försöka och nöta på dragon flags tills det sitter. Passet såg ut så här:
 
3 set Benlyft
3 set Crunches
3 set Brutalbänk -superset- Cable crunches
1 set Excentriska dragon flags
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: