Framsteg är alltid viktigt på din resa.

2014-03-17 @ 20:39:51
Jag har nog pratat om det någon gång förut, men i alla fall så är det alltid viktigt att du håller koll på att du gör framsteg. Helst att man dokumenterar sina framsteg med jämna mellanrum beroende på vilket syfte man har för tillfället. Men för mig så försöker jag gå upp i så mycket kvalitativ muskelmassa som det bara går. Försöka att bli både större och starkare, samtidigt som jag försöker bli mer atletisk och verkligen mer flexibel i leder och muskler.
 
Dina framsteg kan du kolla genom att du till exempel mäter kroppsdelar, väger dig men ändå inte stirra dig blind på vågen, utför olika slags styrketester eller annat. Det mesta går att jämföra mot var du befann dig förut.
 
Jag tog 80kg i bänkpress i november 2013 och nu idag den 17:e mars 2014 så tog jag 90kg i bänkpress. Så alltså på 4 månader så har jag ökat 10kg. Det känns riktigt bra och nu är ett stort mål satt för detta år, 100kg innan årsskiftet. Lång tid kvar men man ska ändå inte vara för självsäker men självförtroende ska alltid finnas. Det finns bara möjligheter. Det kommer fortfarande att vara fokus på byggandet och att bli starkare i muskler och även leder så kroppen håller.
 
Bilder nedan är från dagens pass och det gick riktigt bra, det blev ett härligt tryck och jag kunde hålla fokusen genom hela passet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: