Vad är mitt mål?

2014-06-08 @ 18:56:00
Många frågar mig om vad mitt mål är med träningen och allt jag gör. För det första så tränar jag för det är mitt intresse och för att bli större och starkare. Just för att jag alltid varit den "lilla killen". För det andra så gör jag det för att må bra, för att mina leder och resten av kroppen ska hålla och orka med alla typer av dagliga utmaningar. Mitt fokus ligger fortfarande på samma mål som det gjort hittills och det är att bygga på så mycket massa som möjligt och öka i så mycket kvalitativ vikt som möjligt.
 
En del frågar om jag har tänkt tävla och ställa upp på scenen i framtiden. Innan jag ens tänker på det så ska jag upp i den vikten och formen jag tycker är mer än bra för att ha något att komma med och försöka vinna på en tävling. Istället för att tävla bara för att ha gjort det och verka tuff. Det funkar inte så, det är ungefär som att spela hockey utan skridskor. Du kan inte vinna en byggartävling utan kvalité och det är så det är, acceptera det eller skit i det. Jag ska göra det som krävs för att jag ska ta mig dit jag vill.
 
Min målvikt innan år 2014 är slut, är mellan 75kg-80kg. Jag har spikat en sak och det är att jag ska inte väga under 75kg och allt över det är bara bra. Men många tänker väl så här nu att "vadå, det är väl inte så jävla svårt?". Jag pendlar mellan 72-73kg när jag väger mig på morgnarna och för att ta mig till minst 75kg så vill jag inte bara äta upp mig till 75kg. Jag ska bygga upp mig till minst 75kg och det är ingen barnlek ska jag säga er. Att bygga muskler tar tid och det vet nog alla gymrävar där ute som har erfarenhet av det. Jag må vara tonåring och ha ett testosterone påslag som heter duga. Men för den skull så är det inte en dans på rosor, det kan jag lova. Jag vill att formen fortfarande ska vara hyfsat bra och att vikten ska stiga för så länge jag ser att formen är bra och att vikten går uppåt så vet jag att det hela tiden går framåt. När storlek och massa är mitt fokus så är det bra att hålla koll på vikten.
 
Så till nästa gång så fortsätter ni alla träna på hårt och äta bra med mat för det är precis vad jag ska göra nu!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: