Jag tyckte väl att det var ett tag sen

2014-09-08 @ 17:56:50
Nu var det ett bra tag sen, ungefär 2 månader. Sorry för lite halvtaskig uppdatering. Tiden går fort när man har roligt, kan man lugnt säga. Men i dagens läge så rullar livet på som vanligt och skolan är igång igen, körkortsteorin går på full rulle och träningen går till och från. Ibland lite sämre och ibland väldigt bra. Tränar inte efter något speciellt schema just nu. Lägger upp mina pass lite vartefter och vad jag känner för. Fokuserar på att passen ska vara så tunga som möjligt men att jag fortfarande känner musklerna arbeta rätt i varje övning. Bara att mosa på!
 
Kampsporten har också börjat igen och första träningen för mig gick av stapeln förra veckan i tisdags hos Dynamix Köping. Det kändes att det var 1,5 år sen jag slutade. Men känner mig starkare och inte lika underlägsen. Bara att jobba tillbaka lite av den gamla tekniken så ska det gå vägen. Riktigt kul att vara tillbaka i alla fall. Blir bara att koncentrera sig på träning denna termin så går jag efter det sen hur jag känner mig nästa termin. Vill inte kasta mig in i allt direkt utan allt tar sin tid, ingen stress.
 
Har fyllt på skåpet med kosttillskott som behövdes och även lite nytt:
Scitec Nutrition Vitamin D3
D-vitamin är ett tillskott jag använder mestadels runt vinterhalvåret och även för att de flesta av vår befolkning är undernärda av D-vitamin. D-vitamin behövs för cellernas tillväxt och nervsystemet. Det motverkar benskörhet. Vitamin D motverkar muskelsvaghet och hjärt-och kärlsjukdomar. 1 kapsel varje morgon är det enda som behövs.
 
Scitec Nutrition Mega Arginine
Jag tar Mega Arginine innan träningspassen och även på morgonen. Jag använder det innan mina träningspass för bättre pump och på morgonen för att få mer näring till musklerna. 1 kapsel innan träningspassen och även om man vill, direkt på morgonen.
 
Olimp Sports Nutrition Beta-Alanine Carno Rush
Jag använder mig utav beta-alanine för jag älskar känslan av att det sticker i huden innan träningspassen. Jag blir taggad till tusen, ett retsamt obehag ibland så man nästan blir förbannad(sarkastisk). Dels använder jag det också vid träningspass med höga reps då det höjer karnosin nivåerna och därav får du inte mjölksyra lika lätt. Olika mängd innan träningspassen beroende på vad mer som går ner, men ligger mellan 2-4g.
 
BMR Sports Nutrition Animus
Jag har införskaffat Animus igen, för att när jag först provade den så var denna pwo helt amazing. Kände mig mycket starkare och hade grym energi genom hela passet. Ingen tråkig pump heller. Så nu är den tillbaka i skåpet. Jag använder Animus oftast inför tunga pass eller dagar man inte känner sig så pigg och fräsch. Funkar perfekt!
 
Kommentera gärna om ni har frågor, HIT ME!
 
Snart dags att sparka sig iväg till gymmet, så hårt så skon nästan fastnar. För nu jävlar ska det lyftas vikter! Rygg står för dagens pass med Anton Söderberg!
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Hehe så kan det gå ibland. ;) Grym du är som orkar träna så :)

2014-09-08 @ 18:20:47
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: